yag yakiminda protein ve karbonhidrat

About the Author

By admin / Administrator on Eki 07, 2013

Follow admin

Fitness Eğitmen, Personal Trainer, Pilates Eğitmeni, Scuba diver, Tenis Eğitmeni, Serbest paraşütçü, Arama Kurtarma Eğitmeni

Comments (50)

  • Yüksel

    Merhaba Hocam,
    27 yaşında 177cm 70 kg mezamorf vücut tipine sahibim.Masa başı bir işte çalışmaktayım.Bununla birlikte definisyon döneminde 250 gr karbonhidrat 230 gr protein 65 gr yağ (total de 2500 kcal) gibi makroya sahibim hemen hemen günlük.Sizce günlük bu kadar karbonhidrat almam doğru mu ? değilse definisyon için kaç gr makro değerler almalıyım ?
    Teşekkürler

    • bu veriler benim için yeterli değildir ne yazık ki. spor geçmişin antrenman şiddetin vs gibi çok fazla faktör rol oynar bu sorunun cevabında. antrenörün daha doğru bilgi verecektir.

  • Gamze

    Hocam Merhabalar, Ben 1.67 boyundayım ve 54 kiloyum,sporu sıkılaşmak için yapıyorum ya da max 2 kilo verebilirim.Yaklaşık 1 haftadır hergün 10-12 km yürüyorum,15 dk sabit bisiklete biniyorum,evde günde 200 squat yapıyorum daha önce de haftada 2 3 gün yürüyüş yaptığım için hiç kas ağrım olmuyor…Spordan sonra ton balığı light tabi ve bir protein bar alıyorum…Sabahları da fıstık ezmesi protein için ve tadı güzel olduğu için beni motive ediyor.Fakat peanut butter ın doymamış yağ ihtiva ettiğini ve çok yüksek kalorili olduğunu farkettim,light olanını yesem de günlük kalori ihtiyacımın çeyreğini kaplıyor,sizce fıstık ezmesini nasıl tüketmeliyim? Bana neler önerirsiniz?

    • Eğer kalori hesabı yaparsan yemen gerekip gerekmediğine karar verebilirsin. Katkısız olan bir ürün kullanırsan bir sıkıntısı olmayacaktır.

  • ben fitnessa başladım sabah ve öğle herşey yolunda gidiyo fakat akşam çok acıkıyorum spordan sonra bi haşlama tavuk yiyorum bir sakıncası var mı ? sabah kahvaltımda 2 yumurta bir dilim tam buğdaylı ekmek 4tane domates 1salatalık hakiki köy tereyağı bal zeytin 1dilim peynir 3yer fıstığı 4fındık 4ceviz 3tane kayısı ve yeşillik yiyorum 12de bir elma 2de öğle yemeği yiyorum 1tane haşlama tavuk ve salata yiyorum bazen yoğurtta yiyorum bir sakıncası varmı ?

    • Diyette bir sıkıntı görünmüyor gibi ancak net beslenme planı vermemeye çalışırım. Bir sağlık problemi ya da alerji yoksa uygun gibi. Sadece kahvaltıdaki kuruyemişleri spor öncesine kaydırabiliriz. Bir de tereyağını tüketirken fitness ın hangi safhasında olduğumuza dikkat etmeye çalışalım. Kalori hesabı da yapılmalıdır demek istiyorum.

  • Berkan

    Merhaba Hocam S.a size bişey soracagım : zayıflamak için en iyi yöntem ip atlamak mı yoksa koşmak mı ? Her ikiside zayıflatıyor diyolar sizce hangisi ?

    • İkisi arasında kıyaslama yapacak olursak kesinlikle Koşudur.

      • Furkan

        hocam tatilde olduğumuz için hiç bareket etmiyorum nerdeyse full evdeyim sadece spor yapmak için çıkıyorum dışarı 50 dk ağırlık 20 dk (hit) cardiyo yapıyorum bu yüzden carbonhidrat alımım 50-60 arası bazen 70 oluyor haftada birde yükleme yapıyorum kolumda falan küçülme olmadı ama kas yaktığımdan korkuyorum sizce carbonhidrat çokmu az

        • Furkan

          boyum 175 kilo 82 den 71 düştüm 3buçuk ayda falan protein alımım 180-190 aşağı düşmez hafif damarlarım çıktı yan bölgeler gitti il iki sixpack çıktı ama bu aralar durdu gibi geliyo alt karında yağ var belimde ve yanımdaki yağlarda gitmemeye başladı

          • karbonhidrat alımını biraz düşürüp, kardiyoyu da biraz arttırırsan yağ yakımı devam edecektir.

        • detaylı bir hesaplama yapman gerekir. günlük kalori ihtiyacını belirle öncelikle. sonr hedefine göre alacağın karbonhidratı hesapla sonra karar ver. bu iş gr larla yapılacaksa eğer biraz detaylı hesaplanmalıdır.

  • Zeynep

    Merhabalar ben 1.63 boyunda 48 kilodayım ve 22 yaşındayım. Kilo kaybetmek ya da kas yapmak istemiyorum sadece vücut direncimi artırmak istiyorum. Haftada 5 gün düzenli olarak bölgesel spor yapıyorum, protein ağırlıklı besleniyorum fakat internetten her araştırma yaptığımda farklı bir uyarı alıyorum. Besin değerleri arasında nasıl bir denge kurmam gerekiyor ya da ne yapmalıyım yönlendirebilirseniz çok sevinirim.

    • merhaba, sadece dengeli beslen derim ben çok kısıtlamaar yapmana gerek yok. tabağında protein karbonhidrat ve salata olsun her daim. yağ olarak da zeytin yağı gibi kaliteli yağları tüket.

  • Merhabalar ben 27 yasinda 175 boy, 94 kiloyum…Sigarayi biraktiktan sonra yemem dikkat etmedigim icin asiri kilo aldim ve simdi vermek istiyorum.
    Basliktada yazdigim gibi duzenli bir sekilde 1 gun dnlenip ertesi gun sabah 5-6 gibi kalkip fitnese gidiyorum…
    10 dakika isinma kosu bandi
    30 dakika filan agirlik calisiyorum genelde tum kaslari calistiriyorum
    30 dkika tekrar kosu ve bu 30 dakikada 2 veya 3 defa hizi yavaslatip yuruyorum 1 dakika filan..

    1 ayda bu sekilde 98.7 den 94 e dustum…
    Ayrica saba sporundan 30 dakika filan sonrada 1 kasik (30 gr civari) protein iciyorum sute karistiirip..beyaz ekmegi biraktim eve almiyorum artik…
    1- sabah sorundan sonra protein icmem dogrumu..?( icince canim kahvalti istemiyor 2-3 saat sonra anca yiyebiliyorum)
    2- Sabah ac karna agirlik kaliriken cok dayanamiyorum cabuk kesiliyorum…Ayri gune alsam ve sabah sirf kardiyo yapsam gene sirf yagmi yakarim yoksa…Agirlik calisip kaslari harekete gecirmedigim icin kaslarida yakarmiyim…?

    • sabah ağırlık çalışması aç karnına yapma, protein tozunu süt değil su ile karıştır, sabah yaparsan sadece kardiyo yap.

  • Can

    Hocam Merhaba Size soru sorcam öncelikle hocam okulda arkadaslarla öğle yemegine gidiyoruz arkadaslar 2 yarım yiyiyolar bol bol herseyi yiyolar kilo almıyolar ama ben yedigim zaman kilo alıyorum bunun için öneriniz var mı ?

    • Herkesin metabolizması farklıdır. Bunu farketmen güzel. Vücut tipleri isimli yazımı okuyabilirsin. Sporunu buna göre yapabilirsin.

  • Aşkın büyük

    Merhaba hocam,

    ben 183 cm boyunda 81 kilo ağırlığında 37 yaşındayım. bu spora 1 ay önce başladım.Omuz göğüs ve kol genişletmek istiytorum.

    1. sorum nasıl beslenmeliyim ki kilo kaybı yaşamadan bu kasları geliştirebiliyim

    2.si ise ben kilo verdiğimde ilk olarak suratım küçülüyo bunu hissediyorum normal yüz ve vucut kilolarımı koruyarak ne yapmalıyım ki kol,göğüs ve omuz genişletebiliyim

    • sitedeki beslenme önerileri isimli kategoriyi okuyabilirsin. bu konuyu makaleler ile kısaca anlatmaya çalışmıştım. yağ yakıldığında tüm vücuttan gider. bu konuda yapacak çok birşey yok. ancak çökme diyorsan işte o hatalı beslenme sonucunda olur. bununyanında tüm vücut için çalışmalısın. sadece belirttiğinbölgelerin çalışılması diye birşey olmaz. sırt, kanat bacak ve karın da çalışman gerekir. çünkü vücutta tüm kaslar bir şekilde birbirine bağlıdır.

  • Alim

    Merhaba öncelikle ben 107 kiloydum 88 e düstüm kış oldu diye bıraktım kardiyo calısması egzersiz vb bıraktım yalnız 3 kilo aldım tekrar 91 oldum bunun için simdi gene basladım protein agırlıklı mı yoksa karbonhidrad agırlıklı mı beslenmem gerekiyor su 3 kiloyu vermem için ne gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla

    • kardiyoya devam etmelisin. bunun yanında dengeli beslenmelisin. abur cuburdan uzak durmalısın.

    • Ecrin

      Öncelikle ben de sizin gibi 107 kilodan 70 e düştüm. Karbonhidrat yağ protein meyve ağırlıklı beslenerek düşürmüştüm. Şimdi protein ve yağ ile besleniyorum. Gece geç saatte yemek yememeye çalışın, acıkmadan uyumayı tercih edin sabah kahvaltınızı yapın. Her gün en az 30 dk spor.

  • Hakan

    Hocam saygılar. Sormak istediğim birşey var. Kilo vermek için 2 aydır spor salonuna gidiyorum ve güzel incelme oldu. Kardiyonun ağırlık çalışmasından önce yapılmasını tavsiye etmiyorsunuz bunun sebebi nedir ? teşekkür ederim.

    • bu konuile alakalı kardiyo ile ilgili makalelerimi okuyabilirsin. detaylı bir açıklama mevcuttur burada.

  • Sezenay

    yazilarinizi ve sorulari ve yorumlarini okudum. oncelikle bilgilerinizi comertce paylastiginiz yol rehberlik ettiginiz tesekkur ederim. ben 55 yasinda 159 boyun da 70 kilo agirliginda bir bayanim. bu saatten sonra yapabilecgim sporun cok kisitli oldugunun farkindayim. sizin eksersizleriniz sayilarini surelerini azaltarak uyguluyorum.maksat saglikli bir yasam…tesekkurler ve basarilar diliyorum

    • Teşekkürler övgü dolu sözleriniz için çok mutlu oldum. Ama kendinizi küçük görmeyin. zamanla kondisyon seviyeniz arttıkça yaptıklarınıza inanamayacaksınız. Sabredin ve devam edin yeter.

  • Meryem

    İyi günler bn siteyle ilgili merek ettiğim bir şeyi sormak istiyorum bilgilendirirseniz sevinirim acaba site herhangi bir ücretlendirme yapıyor mu yada S-ON2 kardiyo programı için ücret gerekli mi

    • evet ücretlendirmesi bulunmakta. 3 aylık 60 tl. aylık olarak 20 tl ödeyerek istediğiniz fiziğe ulaşacağınızı ve sporu istediğiniz yerde yapabileceğinizi düşünürsek cüzi bir ücret diyebiliriz 🙂

  • Ada

    ben zayıflamak amacıyla kardiyo yapmak istiyorum yazılarınızı okudum ancak aklıma bir şey takıldı ben 12-13 kg kadar zayıflamak istiyorum diyet listem var ve onu uyguluyorum.Sporla bu süreci desteklemek istiyorum yazınızda kilo vermek için haftada 5 defa nabzın %70 i kadar kardiyo yapılmasını öneriyorsunuz 12-13 kg kaybetmek için de bu yoğunlukta mı yapmalıyız yoksa 3 kez yeterli olur mu bilgilendirirseniz mutlu olurum 🙂

    • 12-13 kilo kabaca 3 ayda verilirse sağlıklı ve kalıcı olacaktır. Ancak 3 kez yeterli olmayacaktır. S-ON2 Kardiyo Programım tam isteğine yöneliktir. İncelemeni öneririm.

  • 2 yıldır düzenli olarak fitness yapıyorum 71kg dan 86kg a kadar kas inşaa ederek yükseldim. kol ölçüm başlangıçta 31cm iken şimdi 39 cm e yükseldi fakat uzun zamandır bu ölçüyü geçemedim hocam. Beslenme ya da dinlenmemde sıkıntı var sanırım. Sizce bulk döneminde kilo başına karbonhidrat ve protein miktarı ne kadar olmalı? ve definasyon dönemi içinde ne kadar olmalı cevaplarsanız sevinirim.

    • Merhaba Balyemez,
      protein miktarnı zaten kilo başına 2-3 gr olarak alıyorsundur. Karbonhidratta oynama yapmalısın sadece. yağ-protein-karbonhidrat olarak bulk da 1-2-3veya 4 oranı, definasyonda 1-2-2 oranı uygun oloabilir ama bu durum metabolizmayla da alakalı. Vücudunun tepkisine göre değişiklik yapman gerekebilir.

      • Balyemez

        Peki hocam protein tozlarıyla da gün içerisinde ihtiyacı karşılasakta olur mu? Ben antrenman gunleri sabah 1 olcek antrenman oncesi 1 sonrasi iki olcek kullanyrm. Off günlerde nasıl olmalı sizce? Birde antrenman sonrası acıkmış oluyorum. İki ölçek proteinden 1 saat sonra 200 gram tavuk ya da et yiyorum. Bu aralarındaki süre sizce ne kadar olmalı? Sabahta kalkar kalkmaz 1 olcek ictikden yarım saat sonra da 6 yumurta yiyorum. Aralarnda ne kdr zaman brakmalyz hocam?

        • Besin takviyeleri besin değildir besinlere takviyedir. Dolayısıyla aynı etki olmaz. Sabah 1 ölçek iyi, antrenman sonrası 1 ölçek yeter daha fazlasını zaten vücut kullanamaz. off günlerde 1 ölçek azaltabilirsin. Antrenman sonrası beslenmeyi hemen yapmaya çalış. Kahvaltı uygun.

          • Balyemez

            Hocam kullanmaktanki kasıt örneğin yarım kilo et yumurta süt yogurt light peynir yiyorum fakat bunlar 160gram gibi bir oranı karşılıyor. Kilox3 dedgmzde 255 gram ihtycm oluyor geri kalanini da protein tozuyla karsilasak da olur mu demek istemistim 🙂 örneğin yumurta yedikten sonra 1 ölçek protein tozu içmek işe yarar mı? Protein tozunun et süt yumurtaya gore kana karışma hızı daha fazla olduğunu biliyorum. İlgilenip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

          • Evet doğru kullanıyorsun. besinlerin üzerine eksik kalanı protein tozu ile karşılamak uygundur zaten. Besinlerle aldığın protein ile, protein tozu arasına olabildiğince 2 saat koymaya çalış. Spor sonrası ekstra bir durumdur. İkisini birden tüketebilirsin.

  • İrem

    Merhaba,

    Öncelikle verdiğiniz net ve doğru bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.
    Ben sabahları aç karnına cardio yapmayı tercih ediyordum; ancak aç karnına interval çalışmanın kas kaybına sebep olacağını duydum. Bu doğru mudur?
    Yağ oranım %23, bunu %21-20 civarı yapmak istiyorum, 3 gün interval 1 gün düşük tempolu cardio(yüzme, bisiklet, ağır tempolu yürüyüş), 3 gün fitness(öncesine yarım saat yavaş tempolu cardio) yeterli midir?
    Teşekkür ederim.

    • Merhaba İrem,
      Kas kaybı beslenme ve dinlenme ile ilgilidir. Dolayısıyla beslenmene ve dinlenmene dikkat edersen sıkıntı olmaz. Söylediğin program yeterlidir ancak cardio fitness tan sonra yapılmalıdır. Önce değil.

  • Anil

    Merhaba ben yeni diyet ve spora basladim hergun 700m yuruyup 3km kosuyorum saatte 9 km hizla + 2 gunde birde kas icin spora gidiyorum gopek bolgemde cok fazla yag var ayri bi dunya diyebilirim bunu eritmek icin nasil beslenmeliyim ?

    • Merhaba Anıl, Ağırlık çalışmalarını haftada en az 3 gün uygula. Ağırlık çalışmasının hemen bitiminde yürüyüş ve koşu yap. Beslenmenden ise ekmeği çıkar onun yerine müsli ilave et. Ara öğün olarak günde iki defa bolca yeşillik salata ye. Diğer öğünlerinde mutlaka protein ve az miktar karbonhidrat ye. Akşam 7 den sonra birşey tüketme. Dinlenmene dikkat et. Genel itibarıyla bunlara uyarsan hedefine ulaşmaman için bir sebep yok. Sağlıklı günler diler, spora başlama kararından dolayı seni tebrik ederim. Bırakma yeter ki, karşılığını alacaksındır.

  • Serkan

    9 aylık bulk döneminden sonra definasyon yapmaya başladım.definasyon döneminde kg başına alınmasını önerdiğiniz protein ve karbonhidrat gr olarak ne tavsiye edersiniz

    • Bu sorunun cevabı kişiye göre değişir aslında. Yani çalışmakta olan kişiye göre. Ama genelleme yapacak olursak 1gr. karbonhidrat, 3 gr protein ve 1 gr yağ alımı uygulanabilir. Bununla birlikte bu verdiğim değerler de genellemedir. Çünkü definasyon 3-4 aylık bir süreyi kapsar ki her ay beslenmede oynamalar yepmak gerekebilir.

  • Cansu

    Merhaba evde fitnessa baslamistim ve yeme duzenimi degistirdim fakat basladgm gunden beri siddetli tansiyon dusuklugu yasiyorum öğünümü yaptiktan bi sa sonra acikmaya basliyorm ve gozum karariyo siddetli bi bas agrisi ve sinirli oluyorum neden olabilir

    • Merhaba Cansu,
      Beslenme ve dinlenme bu işte çok önemli. Spor esnasında 2 kuru incir yemeyi dene. hepsini birden değil ama set aralarında azar azar yiyerek spor boyunca 2 kuru incir ya da 2 kuru kayısı yiyebilirsin.

  • Büşra

    merhabalar.17 yaşındayım . yurtta kaldığım için istediğim şeyleri yiyemiyorum ama çok dikkat ediyorum. okulda da ne yemem gerektiğini bilmiyorum. 161 boyum 57 kiloyum. zayıflamak ve bir daha almamak istiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim

    • Merhaba Büşra,
      S-ON2 programını uygulayabilirsin. Kesin etki alacaksındır.

  • İPEK ASKER

    Merhaba;

    Yaklaşık 2 aydır kardiyo çalışıyorum haftanın 5 günü. Yaptığım hareketler hergün belli ve aynı hareketleri yapıyorum. 20 dakika hızlı tempoda yürüyorum.15 dakika bisiklet sürüyorum.10 dakika uzay yürüyüşü yapıyorum.10 dakika ise merdiven yapıyorum.Ardından 3*50 iç bacak 3*50 dış bacak yaptıktan sonra.Dambıl ile sağ sol çalışıyorum 3*50 onun ardından twist yapıyorum sopa ile yan çalışıyorum en son mekik çekiyorum hergün yaptıklarım bunlar ama yanlışmı yapıyorum anlamadığım bu zamana kadar sadece 2 kilo verebildim yediklerimede çok dikkat etmeme rağmen lütfen uyardımcı olurmusunuz yanlış yaptığım şey nedir.
    Yemek programım; sabahları 1 kase lihgt yoğurt ve yulaf ezmesi ardından bir fincan limonlu yeşilçay.Öğlen çorba salata ve günün yemekleri(ekmeksiz ve pilavsız),arada meyve ve light kemekli grissini, akşam(pek dikkat edemiyorum çok acıkıyorum) akşam yemeğinden hemen sonra spora gidiyorum) düzenim bu şekilde konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var.Şimdiden teşekkürler.

    • Merhaba İpek,
      Yaptığın spor programı aslında iyi seviyede ancak hergün aynı egzersizleri yapınca vücut kondisyon kazanır ve bir yerden sonra zorlanmamaya başlar. Bunun yanında hedef kilo vermek değil yağ yakmak olmalıdır. Yağ oranında düşüş mutlaka olmuştur ve kas kazanımı yapmışsındır. Bu sebeple tartıda çok değişim görmemiş olabilirsin. Vücutta şekil olarak değişim var mı ona da bakmak lazım. Bunun yanında sana şöyle bir program uygula diyebilmem için Kişiye Özel Program sayfamı bir inceleyip bana dönüş yapman gerekir. Spor programı kişiden kişiye çok ciddideğişiklik gösterir. Detaylar söylediğim sayfada bulunmakta. Bunun yanında amaç incelmek ve kardiyo yapmak ise S-ON2 Kardiyo Programımı incelemeni istiyorum. Ayrıca beslenme programın da aslında çok zayıf. Yağ yakmak için garip ama daha fazla ama dengeli yemen gerekir. Sürekli az yediğinde vücut yemek gelmeyeceğini bildiği için yediklerini depo yapmaya başlayacaktır. Sen sayfayı bir incele sonra görüşelim istersen. İyi günler dilerim.

    • Zeynep Karaca

      İpek Hanımın düştüğü benzer bir yanılgıya düşerek uzun süren çalışmamdan sonuç alamamıştım. Daha sonra beslenme düzenimdeki ufak bir değişiklik ile çok kısa sürede gözle görülür sonuç aldım. Yapılması gereken günün ana öğününün öğle yemeği olması,akşam yemeğini ise yoğurt, salata, sebze yemeği vb. düşük kalorili gıdalardan oluşturmak ve de akşamları şekerli gıdalardan kesinlikle uzak kalmak. Tüm kalori alımını kesip bünyeye akşam yüklenmek en yanlış yaklaşım. Bir de cardio egzersizlerinizi “İnterval egzersiz” şeklinde dizayn ederseniz yağ yakımı hızlanır. Bu konuda sitede detaylı açıkjlamalr mevcut.

Leave a Reply

ÜYELİK ALANINA GİRİŞ

Şifrenizi mi unuttunuz?

Bize Katılın